Hledá se pokračovatel ve stopách Downtempo.cz

Zařazeno v Aktuálně 0 komentářů

Už pár let mne trápi vývoj, resp. klinická smrt, tohoto dříve velmi navštěvovaného magazínu. Sám jsem se upsal k smrti a s příchodem rodiny už není síla v pokračování veledíla. Na druhou stranu nechci web zavřít, ukončit ani vyloženě prodat nějakému spekulantovi, který by tam naházel hromady reklamy, placených odkazů a tím by to z klinické smrti dostal do smrti konstatované lékářem natvrdo.

Hledám tak někoho, kdo miluje tuhle muziku, kdo má aktuálně čas a chuť se tomu věnovat. A nemusí přímo psát, pokud ví jak připravit smysluplný model šéfredaktor > autoři obsahu (články, recenze, videočlánky, soutěže, guestblogging apod.) > čtenáři > komunita (nejen ta na FB) a má chuť to celé řidit. Je tak několik možností, jak se dohodnout.

1) Jedinec

Jednou z možností je, že jsi jako já muzikant, posluchač downtempa a zároveň programátor, specialista internet marketingu a copywriter v jedné osobě. Ehm, takových asi moc nebude a nepíšu to proto, že bych se chtěl chvástat – naopak. Taková cesta většinou vede k umordování sebe sama a po čase ke konci tlaku silou z kobky, ve které je osamocený jedinec ve tmě a chtě nechtě mu jednou mohou dojít síly.

Na druhou stranu můžeš mít stejné kapacity, možnosti a k tomu chuť, čas a energii, kterou jsem míval na začátku i já sám a kdyby to mělo být byť jen na další rok, dva, tři … tak to může být pro Downtempo.cz vysvobození z klinický smrti a pro fanoušky downtempa jenom plus.

Je-li to tak, tuším, že nebudeš chtít hledat inspiraci, psát, řešit provozní věci a propagaci jen tak, na moje jméno. Proto jsem i v tomto případě zcela odpovědně připraven projekt předat s nejlepším vědomím kompletně. Netvrdím, že zcela zdarma – už jen přepsání domény a hostingu na tebe, základní změny nastavení (práva šéfredaktora a administrátora pro tebe), přesměrování emailů na tebe atd. zabere nějaký čas. Nicméně pokud tam budu cítit chuť posunout to a jít dál, tak jsem ochoten prodat celek za symbolickou cenu.

2) CEO / šéfredaktor

Jako druhá varianta se nabízí tradiční model, kdy bys měl možnost řídit celý portál jako šéfredaktor a vybudovat si tým autorů (psavců, recenzentů, reportérů, fotoreportérů, videoreportérů …). Postaral by ses o jejich emaily, přístupy a práva v redakčním systému, dohledoval jejich práci, termíny atd. Na straně druhé bys pak zřejmě řešil, jak zajistit život serveru po ekonomické stránce (náklady nejsou vysoké, ale práce zadarmo ala tisíckrát nic umořilo osla netrvá většinou dlouho).

Tj. dohledovat marketing ve vyhledávačích (SEO, PPC), publikování na sociálních sítích, propagaci ve zpětných odkazech apod. Díky tomu, že bude nový obsah a rostoucí přirozený marketing, bude šance na placenou reklamu a je už jedno jakou formu zvolíš (PR články, bannerová reklama, upoutávky na festivaly a koncerty, pronájem reklamního prostoru pomocí AdSense či Skliku, provizní a affiliate systémy prodeje hudby online atd.). Jsem přesvědčen, že možností rozumné monetizace webu, která nebude otravovat příliš čtenáře je dost a dost, bude-li obsah a návštěvnost.

Co je předmětem předání / prodeje

Předmětem předání projektu a jeho kompletního odprodeje je:

  • doména downtempo.cz
  • redakční systém WordPress vč. šablony, pluginů a úprav pro potřeby magazínu
  • nasdílení webové analytiky pro kontinuitu marketingu (Google Analytics)
  • cca 464 unikátních článků a pár statických stránek
  • redakční email
  • FB stránka s 325 fanoušky downtempo.cz

Jaké jsou aktuální náklady

Aktuální náklady na provoz jsou minimální. Doména stojí 151 Kč ročně (u Wedos) a hosting s tarifem NoLIMIT od Wedosu pak 363 Kč ročně.

NÁKLADY CELKEM: 514 Kč ročně

Jaká je návštěvnost

Aktuálně bídná, popravdě se drží poslední měsíce zhruba na hranici 100 unikátních návštěv měsíčně. V době vrcholu návštěvnosti to bylo 6 000 unikátů měsíčně, nicméně to už je pár let zpátky. Zájemci jsem ochoten nasdílet aktuální účet Google Analytics pro inspiraci a nějaké výchozí plány pro marketing.

Jaké jsou možnosti monetizace

Doposud byla monetizace postavena na bannerové reklamě, AdSense/Sklik, PR článcích a zpětných odkazech. Pozitivní je samozřejmě i to, že jsem měl možnost chodit na desítky mejdanů, koncertů, festivalů a událostí, které jsem barterově propagoval na portále upoutávkou, PR zprávou a následně přes review akce. Nicméně to už je pasé, dokud se neprovede následující.

Je potřeba převést magazín na responzivní šablonu optimalizovanou pro desktop i mobilní zařízení (mobily, tablety), příp. přidat SSL šifrování (HTTPS) a provést nějakou onPage SEO optimalizaci. Tímto krokem na den dva práce se může vše výrazně posunout. Další nutnost je pak obsah – konstantně přidávaný, unikátní, smysluplný obsah, který nyní chybí, jelikož není, kdo by jej psal. Jakmile web projde optimalizací a začne růst obsah, půjde okamžitě nahoru návštěvnost i pozice ve vyhledávačích. Historicky může totiž těžit z mnoha výhod:

  1. Staří domény je 8 let, web běží 7 let.
  2. Dostatečná historie webu a dostatečný obsah do začátku (464 článků je opravdu dost).
  3. Vybudované zpětné odkazy ze sociálních sítí, tématicky blízkých webů, katalogů, apod.

Samotná monetizace je pak možná mnoha způsoby dle preferencí Vašich a dle reakcí čtenářů. Provizní odkazy na stažení relevantní online hudby recenzované ve článku jistě nikoho neurazí (iTunes, Spotify), affiliate na prodeje vstupenek, na hudební nástroje / přehrávače, hudební SW/HW asi také ne. Občasný PR článek na související téma (spolupracuji třeba s Kytary.cz). Kromě toho lze nasadit celkem úspěšně Google AdSense či Seznam Sklik reklamy, příp. jiného partnera v oblasti kontextové/grafické reklamy.

Cena za prodej Downtempo.cz

Sám nevím, pojďme se o tom pobavit. Zavolejte mi na telefon 773 565 747 nebo pište na stanislav.puffler@downtempo.cz – klidně se pojďme potkat (Litvínov, Most, Teplice, Ústí, příp. Praha). Cenou chci spíš odfiltrovat vyloženě kalkulanty, spekulanty a lidi, co mají velké oči, ale pak už menší činy 😉 Nějaká symbolická cena nemá být formou zadostiučinení pro mne (to byste se nedoplatili), ale spíš nějakou motivací pro vás – minimálně závazkem a hnacím motorem nezahodit to a nevykašlat se na to.

Tak co? Jde do toho někdo kovanej, otrlej, nabitej, našláplej, nadupanej, ale přitom vyklidněnej, koncentrovanej a s čistou hlavou plnou nápadů a plánů? Budu rád, když se najde někdo, kdo to posune. Jsem ochoten přistoupit třeba i na to, že část investice (dle dohody třetinu nebo i polovinu) vrátím ještě formou cashbacku v případě, že dotyčný posune portál tak, že za rok za dva budu valit bulvy a dávat palec nahoru. Jak by se Vám to líbilo? Už dost plků, pojďme plkat konkrétně a osobně. Díky

Standa Puffler

Standa Puffler

Napsal dne 18. listopadu 2016 Počet komentářů: 0
Vytisknout

Sdílet na sociální síti

Sdílet obsah na Facebook Sdílet obsah na MySpace Poslat článek na Twitter Sdílet obsah na Líbím se ti

0 komentářů

Zatím bez komentáře. Buď první a okomentuj obsah článku!
Přidat komentář

Předchozí článek
«
Následující článek